Відділ освіти Старобешівської РДА

Районне методичне об'єднання вчителів біології

Меню сайту
Категорії розділу
Навчальні програми [9]
Навчальні програми з біології та екології
Накази [2]
Накази
Листи [3]
Листи
Правила і норми [1]
Постанови, стандарти [1]
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всего ответов: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Нормативно-правова база » Навчальні програми

Програма з біології 7-11кл. ЗОШ
[ Викачати з серверу (338.0 Kb) ] 18.07.2013, 12:39

Біологічна освіта має сприяти: становленню загальної культури школяра, вихованню особистості, яка усвідомлює власну відповідальність перед суспільством за збереження життя на Землі; формуванню екологічної культури; зміцненню духовного і фізичного здоров’я кожної конкретної людини.

Мета біологічної освіти досягається у процесі вивчення шкільного предмета "Біологія”, функцією якого є формування у школярів ключових компетенцій, яких потребує сучасне життя.

Шкільний предмет "Біологія” належить до освітньої галузі "Природознавство”, яка передбачає формування в учнів цілісного уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу, роль і місце людини в природі.

Завдання шкільного предмета "Біологія”:

      формування в учнів знань про принципи функціонування і структуру біологічних систем, їх онто- і філогенез, взаємозв’язки між біологічними системами, середовищем; оволодіння методологією наукового пізнання;

      розвиток умінь встановлювати гармонійні стосунки з природою на основі поваги до життя як найвищої цінності та всього живого як унікальної частини біосфери;

      мотивація здорового способу життя, що включає: дати учням поняття про здоров’я, форми і методи його формування, збереження і зміцнення, показати значення складових здоров’я, дати можливість учням визначитися в правильності чи хибності ставлення до власного здоров’я, залучити учнів до мислення, обговорення і здобуття інформації про шляхи передачі та ступені ризику зараження ВІЛ, профілактику ВІЛ-інфікування;

      формування умінь застосовувати теоретичні знання з метою професійного самовизначення у прикладних сферах людської діяльності (медицина, агропромисловий комплекс, промисловість, біотехнологія, фармакологія, психологія, педагогіка тощо);

      розвиток розумових здібностей та якостей особистості (пізнавального інтересу, спостережливості, уяви, уваги, пам’яті, теоретичного стилю мислення), прагнення до самоосвіти, самопізнання, самовдосконалення, самооцінки, самореалiзації у різних видах діяльності;

      оволодіння технологією прийняття рішень, вільного вибору і дій у різних сферах життя;

      становлення наукового світогляду; формування емоційно- ціннісного ставлення до природи, до себе, до людей, до загальнолюдських духовних цінностей.

Зважаючи на цілісність і системність живої природи, навчальний матеріал вибудовується в програмі за лінійно-концентричним принципом і генерується навколо змістових ліній, в основі яких закладені рівні організації живого:

      молекулярно-клітинний рівень;

      організмений рівень;

      надорганізмені рівні;

      різноманітність органічного світу; історичний розвиток;

      методи наукового пізнання.

 

Зміст навчального предмета "Біологія” розподіляється за роками навчання таким чином:

7-й клас. Розділи: І - "Рослини”, II - "Різноманітність рослин”, III - "Гриби та лишайники”, IV - "Бактерії”, V - "Організми і середовище існування”.

8-й клас. Розділи: VI - "Тварини”, VII - "Різноманітність тварин”, VІІІ - "Організми і середовище існування”.

9-й клас. Розділ ІХ - "Людина”, Х - "Біологічні основи поведінки людини”.

10-11-й класи. Розділи: ХІ - "Молекулярний рівень організації життя”, ХIІ - "Клітинний рівень організації життя”, ХIIІ - "Організмений рівень організації життя”, ХIV - "Надорганізмені рівні організації життя”, ХV - "Історичний розвиток органічного світу”.

 

На вивчення цих розділів відводиться:

7-8-й класи - 70 годин (2 год. на тиждень);

9-й клас - 105 годин (3 год. на тиждень);

10-й клас - 52 години (1,5 год. на тиждень);

11-й клас - 70 годин (2 год. на тиждень).

 

Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту” старша школа функціонує як профільна. Зміст біологічної освіти у старшій школі спрямований на задоволення освітніх потреб школяра відповідно до обраного ним рівня освіти. У даній програмі пропонується зміст освіти на рівні державного стандарту.

Складниками змісту шкільного предмета "Біологія” є: реальні об’єкти і процеси живої природи; теоретичні знання про них; загальнонавчальні та спеціальні уміння, способи діяльності.

Перелік обов’язкових для вивчення об’єктів і процесів природи зафіксований у навчальних темах програми. Учні мають їх спостерігати і відкривати для себе, включаючись у діяльність, що має на меті дослідження структури, властивостей, взаємозв’язків. У результаті навчання школярі здобувають емпіричні знання, які збагачуються теоретичними знаннями про ці ж об’єкти та процеси природи.

 
[ Викачати з серверу (338.0 Kb) ] 18.07.2013, 12:39
Категорія: Навчальні програми | Додав: liola
Переглядів: 3252 | Завантажень: 324 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Пошук
Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Відділ освіти та молоді Старобешівської РДА
  • Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

  • Copyright MyCorp © 2025
    Створити безкоштовний сайт на uCoz