Пояснювальна записка
Предмет
«Природознавство» в 5 класі продовжує курс природознавства початкової школи.
Передбачається, що здобуття нових знань, а також узагальнення, розширення і поглиблення
природничих знань, умінь і навичок, набутих у початковій школі, забезпечать
достатню основу для вивчення біології, хімії, географії, фізики як самостійних
предметів у 6-9 класах.
Основна
мета навчального предмета "Природознавство” в 5 класі – формування
природознавчої компетентності учнів через засвоєння системи інтегрованих знань
про природу і людину, основ екологічних знань, удосконалення способів
навчально-пізнавальної діяльності, розвиток ціннісних орієнтацій у ставленні до
природи.
Досягнення зазначеної
мети передбачає вирішення таких основних завдань:
§
формування
ключових і предметних компетентностей;
§
формування
цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, уявлень
про закономірності у природі та місце людини в ній;
§
засвоєння
і поглиблення знань про різноманіття об’єктів і явищ природи, зв’язок між
явищами живої і неживої природи, зміни природного середовища під упливом
людини;
§
оволодіння
й удосконалення уміннями проводити спостереження, досліди, вимірювання та
описувати їх результати;
§
виховання
позитивного емоційно-ціннісного ставлення до природи, прагнення діяти в
навколишньому середовищі відповідно до екологічних норм поведінки;
§
застосування
знань про природу в повсякденному житті для збереження навколишнього середовища
та соціально-відповідальної поведінки в ній, адаптації до умов проживання на
певній території, самостійного оцінювання рівня безпеки навколишнього
середовища як сфери життєдіяльності.
Типовими
навчальними планами для вивчення навчального предмета «Природознавство» в 5
класі передбачено
2 навчальних години на тиждень. Загальний обсяг навчального часу становить 70 год, з них 3 год – резервний час, що може
бути використаний учителем на власний розсуд для організації різноманітних форм
навчальної діяльності: екскурсій, проектної та дослідницької діяльності учнів,
роботи з додатковими джерелами інформації, корекції та узагальнення знань.
Відповідно
до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. №
1392, у програмі предмета «Природознавство» визначено такі змістові лінії:
«Методи пізнання природи. Природознавство –
комплекс наук про природу»; «Об’єкти і явища природи. Природні й штучні
системи»; «Земля – планета Сонячної системи. Умови
життя на Землі»; «Людина і природа. Природне середовище і життя людини. Охорона
і збереження природи».
|