Програма з біології
для 10–11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів
Профільний рівень
Пояснювальна записка
Програма визначає зміст навчання
біології на профільному рівні (природничо-математичний напрям) у класах
біолого-хімічного, біолого-фізичного (медичного), біотехнологічного та
екологічного профілів. Він спрямований на формування в учнів системи наукових знань про
закономірності живої природи, умінь, які забезпечують використання знань у
практичній діяльності і повсякденному житті для збереження власного здоров’я й
охорони навколишнього середовища, забезпечує створення умов для самореалізації
особистості старшокласника і є необхідними й достатніми для продовження
біологічної освіти у вищому навчальному закладі.
Метою профільного
навчання біології є забезпечення загальноосвітньої профільної
підготовки учнів з біології, розвиток навичок самоосвіти, проведення
експерименту з біологічними об’єктами й аналізу його результатів, формування
вмінь застосувати біологічні знання на практиці, підготовка до подальшої
професійної освіти чи професійної діяльності.
Реалізація мети досягається виконанням таких завдань:
-
формування наукової картини живої
природи на основі засвоєння учнями системи біологічних знань, ознайомлення з
методами пізнання природи та взаємозв’язком між розвитком методів і теоретичних
узагальнень біологічної науки;
-
розвиток у старшокласників пізнавальних
інтересів, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом проведення
експерименту, розв’язування біологічних задач, моделювання біологічних процесів;
-
оволодіння учнями вміннями здійснювати
самостійний пошук та аналіз біологічної інформації, характеризувати сучасні
відкриття в галузі біології;
-
набуття компетентності у збереженні власного здоров’я та
раціональному природокористуванні;
-
допрофесійна підготовка старшокласників до діяльності в галузях, що потребують
ґрунтовних біологічних знань (медицина, сільське господарство, природоохоронна
діяльність тощо)
Характеристика
структури навчальної програми. Програма включає пояснювальну записку, основний зміст і державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів.
Навчальний матеріал розподілений на 6
розділів і 18 тем. В основному змісті зазначено розподіл навчальних годин, теми
лабораторних практичних робіт, тематика робіт «Лабораторного практикуму» і
«Польового практикуму», перелік демонстрацій, орієнтовна тематика екскурсій.
У програмі реалізовано інтегрований підхід до формування
змісту курсу. Основними ідеями, навколо яких генерується навчальний матеріал
курсу, є загальні закономірності організації, функціонування і розвитку живих
систем різних рівнів організації живої природи, методи емпіричного і
теоретичного рівня пізнання, що відповідає біологічній компоненті державного
освітнього стандарту та теоретичним положенням сучасної біологічної науки. ....
|