ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 листопада 2011 р. № 1392
Державний стандарт
базової і повної загальної середньої освіти
I. Загальна частина
Цей Державний стандарт базової і повної
загальної середньої освіти
(далі — Державний стандарт) спрямований на виконання завдань загальноосвітніх навчальних
закладів II і III ступеня (далі — загальноосвітні заклади) і визначає вимоги до
освіченості учнів основної і старшої школи.
У цьому Державному стандарті поняття
вживаються у такому значенні:
1) громадянська компетентність —
здатність учня активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та
обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства;
2) діяльнісний підхід — спрямованість
навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості,
застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну
адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до
колективної діяльності та самоосвіти;
3) загальнокультурна компетентність — здатність учня
аналізувати та оцінювати досягнення національної та світової культури,
орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства,
застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності;
4) здоров’язбережувальна компетентність —
здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність
здоров’язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров’я та
здоров’я інших людей;
5)
інформаційно-комунікаційна компетентність — здатність учня використовувати
інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання
особистісних і суспільно значущих завдань;
6) ключова компетентність — спеціально
структурований комплекс характеристик (якостей) особистості, що дає можливість
їй ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності і належить до
загальногалузевого змісту освітніх стандартів;
7) ключова компетенція — певний рівень
знань, умінь, навичок, ставлень, які можна застосувати у сфері діяльності
людини;
8) компетентнісний підхід — спрямованість
навчально-виховного процесу на досягнення результатів, якими є ієрархічно підпорядковані
ключова, загальнопредметна і предметна (галузева) компетентності;
9) компетентність — набута у процесі
навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду,
цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці;
10) компетенція — суспільно визнаний
рівень знань, умінь, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини;
|