Міністерство освіти і науки, молоді
та спорту України
Управління освіти і науки Одеської обласної державної
адміністрації
Одеський обласний інститут
удосконалення вчителів
Всеукраїнська Інтернет-олімпіада з
біології
І (заочний) тур 2012 рік
9 клас
Завдання
виконують учні, які перейшли в 9 клас (також дане завдання можуть виконувати учні 6,
7, 8 класів). Роботи
учнів, які перейшли в 10-і, 11-і класи, не приймаються.
(10 балів за кожне питання).
1. Відомо, що у тропіках
серед загальної кількості видів вищих рослин великий відсоток вічнозелених. В
середніх широтах частка вічнозелених різко зменшується, а в арктичних –
збільшується, але все ж не так, як у тропіках. Запропонуйте та аргументуйте
свої пояснення цього факту.
2. Як плодові тіла грибів
можуть захищатися від поїдання комахами?
3. Поясніть, чому акули не тонуть
у воді, не дивлячись на те, що не мають плавального міхура? Що забезпечує їм
плавучість?
Міністерство освіти і науки, молоді
та спорту України
Управління освіти і науки Одеської обласної державної
адміністрації
Одеський обласний інститут
удосконалення вчителів
Всеукраїнська Інтернет-олімпіада з
біології
І (заочний) тур 2012 рік
10 клас
Завдання
виконують учні, які перейшли в 10 клас
(також дане завдання можуть виконувати учні 6,
7, 8, 9 класів)
Роботи
учнів, які перейшли в 11-і класи, не приймаються.
(10 балів за кожне питання).
1. Відомо, що збудження
симпатичної частини вегетативного відділу нервової системи викликає розширення
коронарних артерій та звужування всіх останніх.
1) Яке біологічне значення цього
явища?
2) Який механізм даного явища?
2. Для пояснення механізмів
розвитку втоми м’язів було висунуто декілька теорій: „виснаження”, „засмічення”
та „удушення”. Поясніть їх. Від яких процесів залежить втома м’язів в
організмах за І.М.Сєченовим, І.П. Павловим, М.Є.Введенським та О.О.Ухтомським?
3. Біолог спостерігає під мікроскопом,
як бактерії набухають та лопаються. Як можна пояснити дане явище? Що йому
передує?
Міністерство освіти і науки, молоді
та спорту України
Управління освіти і науки Одеської обласної державної
адміністрації
Одеський обласний інститут
удосконалення вчителів
Всеукраїнська Інтернет-олімпіада з
біології
І (заочний) тур 2012 рік
11 клас
Завдання
виконують учні, які перейшли в 11 клас
(також дане завдання можуть виконувати учні
6-10 класів).
(10 балів за кожне питання).
1. Чому онтогенез у рослин
більше залежить від умов середовища, ніж у тварин?
2. В результаті реакцій
темнової фази фотосинтезу утворюється триозофосфат. Деяка частина молекул цієї сполуки транспортується із хлоропластів
в цитоплазму та використовується для синтезу сахарози, а решта триозофосфату йде на синтез крохмалю
в хлоропластах. Чому для таких цілей не використовується глюкоза? Яку функцію в рослинах виконують крохмаль
та сахароза?
3. На синтез молекули мРНК було
використано 1000 рибонуклеозидтрифосфатів. Транслююча частина цієї молекули мРНК
містила 300 нуклеотидів (без стоп-кодону). В ході процесингу білка в каналах ЕПС
відщепилась сигнальна послідовність, яка складалась із 19 амінокислотних залишків
та утворилось 5 дисульфідних мостиків.
1) Розрахуйте молекулярну масу молекули мРНК (приймаємо
відносну молекулярну масу рибонуклеозидтрифосфату за 500).
2) Скільки амінокислотних залишків містив поліпептидний
ланцюжок до процесингу білка? Розрахуйте молекулярну масу даного поліпептиду (приймаємо
відносну молекулярну масу вільної амінокислоти
за 120).
3) Наскільки зміниться молекулярна маса білка після
процесингу?
|